piątek, 18 września 2015

Kaj leziesz czyli Quo vadis Frelka? ;)

Skansen Wsi Lubelskiej
Skansen Wsi Lubelskiej

Skansen Wsi Lubelskiej
      W sierpniu tego roku udało mi się spędzic dwa przeurocze dni w Lublinie. To miasto pełne niejednoznaczności i sprzeczności stało się dla mnie źródełem inspiracji do pisania tego bloga również;)
Już w chwile po opuszczeniu PKSu, poczułam że to miasto ma zupełnie inną energię niż Katowice. Tak jakby czas płynął wolniej? Byc może moje wrażenia były  kwestią nastawienia na urlopowy chillout, jednakże "Miasto" w każdej kolejnej chwili wspierało mnie w uważnym czerpaniu z atmosfery wszystkimi zmysłami:)

Moim celem było "wyłączyc" analizowanie i rozważanie wszystkich spraw, które zostawiłam w domu i skupic się na uważnym i pełnym byciu TU i TERAZ oraz wspólnym dzieleniu wszelkich przeżyc z moją Przyjaciółką (pozdrawiam;).



Radź się przeszłości * Kieruj Teraźniejszością * Patrz w przyszłośc

Jak mantrę w ostatnim czasie powtarzam sobie hasło : Wczoraj minęło, przyszłośc niepewna, tylko DZIŚ SIĘ LICZY! Byłam juz zmęczona zarówno rozpamiętywaniem tego co było, jak i swoimi oczekiwaniami czy obawami odnośnie przyszłości. "Myślotok", który nieustannie przepływał przez mój umysł, przesłaniał mi codziennośc. Tonąc w swoich myślach, nie potrafiłam czerpac radości z codziennych małych cudów, przyjemności, małych - zwykłych rzeczy, a tak ważnych bo nadających życiu smak Szukamy szczęścia, w górnolotnych  ideach, a ono jest cały czas przy nas, ciche i dostępne dla każdego.

Czym więc jest szczęście? 
Uśmiechem Przyjaciela i słowami "Kocham Cię" - tak po prostu, powiedzanym bez głębszych analiz - bo przecież jutra może nie byc... 
Spacerem po reliktach przeszłości, zapachem wsi, pięknem kwiatów w przydomowym ogródku, darmową wejściówką do Muzeum ni z tego ni z owego, bliskością natury, ciszą.
 Szczęście to także pasja - aparaty z duszą i kliszą, chwytanie piękna i ulotności chwili na fotografii, wygłupy przed aparatem, odkrywanie swojego piękna;)

Lublin
Lublin - Nie patrz przed siebie
Szczęście to krople wody na skórze w upalny dzień i promienie słońca na twarzy. To możliwośc bycia sobą i wypowiadania nawet najgłupszych myśli przed bliską osobą. To wzajemne przymróżenie oka na swoje dziwactwa i nawyki. To "Jestem z Tobą" gdy jesteś wściekła, smutna, szalona ;P i chcesz się wygadac. To wzajemne słuchanie i świadomośc, że jest się ok takim jakim się jest.

Lublin


Lublin

 Szczęście to spacer, to uśmiech obcych osób, życzliwośc kelnerek, rozmowa ze Sprzedawcą Cydrów. 


Smak lodów, aromat świeżo palonej kawy, bąbelki na języku po spróbowaniu Cydru. Wspólne wyplatanie bransoletek z muliny i abstunencja od facebooka. Rozmowa o okresie i tamponach. Zakupy na bazarze i wizyta w szpitalu. Nocelg w hostelu, kabanosiki na kolacje, śniadanie o poranku w miłym towarzystwie.




Wszystko może byc źródłem i przedmiotem naszego szczęscia, to od nas zależy - czy bedziemy taplac się w swoich myślach, interpretacjach, tracic czas na coś co wysysa z nas chęc do życia. Czy też nauczymy się czerpac z codzienności. Nie wszystko możemy skontrowlowac i całe szczęscie! Im wcześniej sobie to uświadomimy tym lepiej. Dajmy szansę światu nas zaskoczyc. Odkrywajmy radośc w drobnostkach, zwykłych ludziach, zwykłych sytuacjach. Wierzę, że życie szykuje dla nas wiele niespodzianek, otwórzmy się na nie! Nie tracmy ani chwili!

Pozdrawiam Wiewiórka :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz